Lekker meters maken

Ik heb lekker de vaart erin! Gisteravond en vandaag in totaal 3 shirts gemaakt!
Ik begon met een proefexemplaar van de Odette top van La Maison Victor. Deze kon je laatst ergens gratis downloaden, dus deze lag te wachten om een keer gemaakt te worden. Nu blijk ik,  omdat ik afgevallen ben, in maat 48 te passen, maar eens doen dus!
Ik tekende 2 cm richting te heupen aan en verlengde het patroon ook een paar centimeter. Mijn stofkeuze was niet zo handig voor de halsafwerking (te weinig rek/ te kort daarvoor), waardoor deze rechtop blijft staan. Wel een goed exemplaar om te passen in ieder geval en te zien dat ik hier wel mee verder wilde.
Daarna ging ik verder met een shirt voor Jan. Laatst op de stoffenmarkt in Amersfoort twee mooie stoffen voor hem gekocht. De Farbenmix Föhr zit zo in elkaar en je kunt er zo leuk stoffen mee combineren. Ik was meteen weg van deze 'legoblokken' en zocht er een mooie tricot bij.
Daarna weer verder met de Odette. Ik verlengde het voorpand verder (het oorspronkelijke patroon loopt wat op aan de voorkant, net de verkeerde plek voor mij) en maakte het achterpand recht aan de onderkant. Voor de hals gebruikte ik een soepel stofje, leuk leuk leuk! Deze polka dot punta lag al heel lang in mijn voorraad te wachen op een leuk patroon.
Wat zal ik nu eens gaan doen haha....
Mijn voorraad begint een heel klein beetje te slinken in ieder geval.

EDIT: je kunt de Odette nu weer gratis downloaden mocht je 'm ook willen maken:
https://www.lamaisonvictor.com/2018/04/30/download-gratis-het-odette-t-shirt/
maat: 48 met aanpassingen
stof: gekregen


maat: 48 met aanpassingen
stof polka dot: punta di roma van Driessen
stof zwart: uit eigen voorraad

patroon: Farbenmix Föhr
maat: XL
stof: tricot van stoffenmarkt Amersfoort 




 

Reacties

  1. Zo weer een paar shirts erbij, kun je de hals van die eerste niet vervangen door een ff zwarte tricot? Zonde zo.
    Leuke stoffenmix voor Jan zijn shirt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een eenvoudige manier om een lubberend halsboordje te corrigeren is door er een stukje koordelastiek doorheen te trekken. Kijken hoe strak het elastiek moet zitten en dit aan elkaar vastnaaien. Daarna weer de (kleine) opening van de halsboord dichtnaaien en het zit prima. Soms gaat het dan heel iets rimpelen maar dat valt bij het dragen nauwelijks op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuke tshirts zeg ..fan van de bollekes ...nu eens een aan-foto 😉 posten

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus