Een lekkere trui om in te wonen

Al heel lang stond een trui op mijn verlanglijstje waar je zo lekker in kunt wonen...na mijn werk kleed ik me altijd om in iets gemakkelijks en dan is zo'n lange trui met capuchon heerlijk om mee op de bank te zitten! Het moest er maar eens van komen dus. Poosje geleden al stof gekocht en een leuk patroon gevonden. Alle spullen in mijn tas gestopt en meegenomen naar het Sancho Naaiweekend, inclusief rood biasband en koord. Het lekkere van zo'n weekend is dat je aan een stuk door aan zo'n project kan werken.
Wat ben ik blij met het eindresultaat! Het blauw en rood geven precies het effect dat ik voor ogen had! Doordat ik een foutje had gemaakt met het overnemen van de patroondelen bij de schoudernaden, heb ik een gedeelte van het bovenpand afgeknipt en gedraaid op de stof gelegd. Met de strepen op de stof geeft dan ook een super leuk effect! (let op er zit wel een fout op het patroonblad, ze hebben de hulplijnen van 25 en 27 omgedraaid! de lijnen van 25 horen bij het jack en de lijnen van 27 bij de trui/jurk die ik nu gemaakt heb)
Ik heb veel steun gehad aan mijn tafelgenoten tijdens het Sanchoweekend. Zo heeft Hannie mee geholpen met knoopsgaten maken. Ik ben mijn hele doos met nestels en de tang kwijt, dus moest ik knoopsgaten maken voor het koord. Al sinds de aanschaf zit de sensormatic knoopsgatenvoet in het plastic in mijn bakje, hoezo knoopsgatenvrees.... Hannie heeft me zelfs laten zien hoe je een mooi opstaand knoopsgat kan krijgen door er ook nog een wat dikkere draad op de voet te spannen. Super!
Angela hielp me met het goed interpreteren van de werkbeschrijving over de afwerking van de capuchon (volgens mij mijn eerste ooit!) en hielp me met de middenvoor afwerking. Ik heb  'm wel 4 keer uitgehaald, maar zit nu prachtig met haar aanwijzingen, zo blij!
Jessica hielp me met een aantal pasvorm aanpassingen. Ik heb 2,5 cm bij de mouwen eruitgehaald (uitlopend naar de taille), we hebben de coupenaden verlengd (ik vergeet de  bananen nooit meer haha) en de onderkant 5 cm ingekort. Het is een royale trui/jurk (ook leuk met een legging eronder), heerlijk om in weg te kruipen als het weer weer frisser wordt!
patroon: Leuke Snelle Naaimode 12-2018 jurk 25
maat: 46/48 met aanpassingen


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus