Crea power: jongens ondergoed voor Stichting Jurk

Een van onze CreaPower vrijwilligers postte op Facebook een foto van een prachtig spijkerpak dat ze gemaakt had naar aanleiding van een tekening die een jongetje gemaakt had. Het bleek dat zij die oproep gevonden had via Stichting Jurk en zij had aangeboden om de wens van deze jongen in vervulling te laten gaan door achter de naaimachine te kruipen, wat geweldig!
Stichting Jurk maakt kleding voor kinderen van 0-14 die zelden tot nooit nieuwe kleding kunnen kopen, laat staan iets voor henzelf gemaakt. De website is in de maak, je kunt ze nu op Facebook vinden. Kinderen (via een instantie) doen een wens (bv ik wil graag een roze jurk) en  Sandra, de oprichtster van deze stichting, plaats dit met de maat erbij op de facebook pagina. Makers kunnen zich dan aanmelden om een wens te maken. De Stichting draait volledig op vrijwilligers, sponsors en donaties.
Een van de oproepen die gedaan werd, is voor kinderondergoed in de maten 98-146 voor Stichting  Help Elkaar, dat is natuurlijk helemaal in mijn straatje! In 2012 organiseerde ik al eens een CreaPower Naaidag waar we ondergoed naaiden voor de Kledingbanken van Amersfoort en Dordrecht. Ik naaide toen in mei al een voor paar voorbeelden met patroon Jalie 2327:
Ik heb patroon maar weer van stal gehaald en een paar lappen tricot (past mooi bij mijn uitdaging voor 2018) en aan de slag gegaan om een paar jongens bij te maken:

Jalie 2327 maat 122

Jalie 2327 maat 98/104
Wil je ook je crea power inzetten voor dit mooie doel, meld je dan aan voor de Facebookgroep. Mocht kinderkleding niet zo je ding zijn, maar wil je wel je creativiteit inzetten voor goede doelen (met de naaimachine of haaknaald), meld je dan aan voor de CreaPower Marathon op 10 maart a.s. tijdens NLDoet! We hebben inmiddels al meer dan 40 aanmeldingen, maar er kunnen nog meer vrijwilligers bij. Je hoeft alleen je naaimachine/haaknaald mee te nemen, wij zorgen voor materialen en eten & drinken.

patroon: Jalie 2327
stof en elastiek: Karteris Barneveld


 

Reacties

  1. Hopelijk zijn er twee jongentjes heel blij! Want ze zijn erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat jij ook lid geworden bent van de Stichting Jurk! Mooi initiatief en die boxers zien er weer erg mooi uit! Ga eens kijken of ik ook een honingraadsteek op mijn machine heb.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus