Nieuw patroon: slip Aphrodite

Wie zou er nu niet verliefd worden op deze prachtige slip van de Lingerie Academie uit Belgie?
slip Aphrodite
Ik heb het patroon online aangeschaft en ben er dit lingerieweekend mee aan de slag gegaan. Eerst een proefslip gemaakt van het tailleslip patroon zonder kant om te kijken hoe het patroon valt. Na het passen een spietje van 1 cm weggehaald bij mijn billen en wat in de liezen aangetekend aan het voorpand. Ook houd ik niet de aangegeven maten van het picot aan, maar neem ik 20% van de gemeten lengte van de patroondelen weg.

Daarna mijn mooie materialen tevoorschijn gehaald: zwart/witte polkadotjes, effen zwarte lycra en een mooie wit kantje met een klein bloemetje her en der. Alles afkomstig uit eigen voorraad (eerder gekocht bij Kantje Boord) en passend  in het thema van vorige maand van onze Facebookgroep Ladies of Lingerie & Design: Polkadots & Flowers.
Wat een heerlijk patroon is dit en wat word ik blij van de vlakverdeling en de materialen die ik gebruikt heb! Ik stikte de deelnaden extra door met een honingraatsteek, ik doe dat ook altijd bij de boxers voor Jan en dit geeft hier wel een leuk extra effect.

Na het maken van de bh (hierover in de volgende post meer) had ik nog wat kant over. Niet voldoende voor een gelijke slip, maar wel genoeg om de vlakverdeling van het kant van de achterkant nu op de voorkant toe te passen.
Dit patroon is echt een blijvertje! Wanneer je het patroon online besteld, krijg je ook een uitgebreide stap-voor-stap powerpoint nagestuurd met een aanvullende werkbeschrijving. Een aanrader dus!

maat: 3XL (46/48) met kleine aanpassingen
materialen: Kantje Boord


 

Reacties

  1. Heb de slip in wording gezien op het weekend en het is een prachtig model. Mooie keuze van materialen, het was even zoeken naar de flower.... maar hij zat toch echt in het kant. Op het model slip van de Lingerieacedemie was ik ook al verliefd geworden...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie slip. Tja, hier kun je inderdaad alleen maar verliefd op worden. Als ik dit zie, kan ik alleen maar constateren dat ik nodig weer eens lingerie moet gaan maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus