SPE: sportbh deel 2

Toen ik de eerste keer het patoon van de Jalie sporttop 2563 gebruikte, wist ik meteen dat ik 'm nog een keer wilde maken met wat aanpassingen. Samen met mijn naaijuf gekeken naar de benodigde aanpassingen en deze op het papieren patroon doorgevoerd.
Ik had het patroon bij de eerste versie al ingekort om meer steun te krijgen onder mijn borsten. Toen drukte het patroon mijn borsten nog wel plat. Samen met mijn naaijuf heb ik een coupenaad in het patroon ingetekend. Daarnaast wil ik de zoom bij de oksels wat ophogen, zodat de dames daar ook beter bedekt zijn. Nieuwe versie gemaakt van een stofje dat echt al jaaaaren in mijn voorraad ligt, gecombineerd met powernet aan de binnenkant weer voor de stevigheid.
Ik ben blij met het eindresultaat! De bh heeft meer vorm zo door de counenaad en bij oksels sluit ie mooi aan. Volgende stap is dat er een een aangetekend shirtje bij wil maken. Lekker voor zomer, bedekt op de buik, leuke racerback en ingebouwde steun!
Volgende keer het decollete beter stikken met minder rimpels, maar dat mag de pret niet drukken. Mijn vorige versie van dit patroon staat in middels ook bij de creaties op de site van Jalie: *klik op creations*.

patroon: Jalie 2563 ter beschikking gesteld door www.naaipatronen.nl
maat: top EE met aanpassingen
stof: uit eigen voorraad

Reacties

  1. Ik heb je zowel de eerste als de tweede zien naaien en het is een mooie sportbh geworden. Het idee om er een shirt overheen te maken is hartstikke handig

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus