Hygge CAL week 1

Zo, week 1 van de Hygge Scheepjes CAL zit er voor mij ook op! Door omstandigheden neem ik er iets meer de tijd voor en doe het lekker op mijn gemak. Voordeel hiervan is ook, dat er al de nodige dames voor me zijn geweest die tegen zaken aangelopen zijn en hun ervaringen en tips & trucs delen op de Facebookgroep van de CAL.
Week 1 stond in het teken van 'de bobbels'. Ik kwam ze al eens tegen in de eerste Crochet Along die ik deed in 2014 (maar nooit heb afgemaakt....). Ik kan merken dat ik inmiddels wel wat meer haakervaring heb en ik ben Esther van It's all in a nutshell dankbaar voor haar duidelijke video's. Anders had ik er vast veel meer moeite mee gehad.
Een van de tips op de Facebookgroep was om de lussen van de bobbel steek door te halen met de Stonewashed i.p.v. de Catona. Die tip heb ik toegepast. Ik ben tevreden over mijn bobbels, ze kunnen vast nog beter, maar ik ben er blij mee zo!
Gisteren ben ik na een bezoekje aan Kantje Boord (volgend weekend heb ik weer een lingerie weekend!) vanuit Amsterdam doorgereden naar Pijnacker, naar Pera & Pasha.  Daar was een meet & greet met Kirsten Ballering (van Haak Maar Raak), de ontwerpster van de prachtige Hygge sjaal. Nou.....ik was niet de enige kan ik je melden. Na even gedag te hebben gezegd en de sjaal even bekeken en gevoeld te hebben, ben ik de drukke winkel weer ontvlucht. Het was er stampvol. Wat maakt deze CAL toch los, wauw!
Op naar week 2, kijken hoe het me vergaat met de separator, daar lees ik veel $((^)& over. Daarna borduren, dat lijkt me erg leuk  weet ik inmiddels na het proeflapje, alhoewel de uitdaging daar vooral goed tellen zal worden.....niet mijn sterkste kant, haha. Maar goed, ik doe ook mee voor de uitdaging toch?

patroon: Scheepjes Hygge CAL 2017
garen: Scheepjes Stonewashed en Catona 
#teamrainbow



Reacties

  1. Hai Jos,
    Eigenlijk heb je groot gelijk dat je minder snel gaat dan de rest (ook al is dat misschien niet helemaal je eigen keuze), zo kan je mooi de ervaringen van anderen meenemen in je werk.
    (mij gaat dat jammer genoeg niet lukken: ik heb geen Facebook en Scheepjes wil de groep niet openbaar maken....).
    Wat leuk dat je de sjaal in het echt kon zien. Hoe vond je hem? Wat was je indruk? (zwaar, licht, groot, klein, enz). Ik ben nieuwsgierig hé *Ü*
    Wel jammer dat het zo druk was, maar tegelijkertijd niet zo verwonderlijk; het lijkt wel of de hele wereld er mee bezig is :-)
    Succes met de separator; in het begin misschien wat lastig, maar als je de slag te pakken hebt, gaat het vrij makkelijk en snel.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi begin. Tja die besloten facebook groepen zijn er volop. Goed dat je het in je eigen tempo doet!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus