CreaPower op vakantie deel 1: haken voor Hartendekens

Vorig jaar nam ik voor het eerst wol mee op vakantie om te haken voor Stiching Hartendekens, een beetje crea-power op vakantie! Toen had ik te weinig bij me, dat zou me dit jaar niet overkomen. Van te voren gevraagd waar ze vooral behoefte aan hadden en een tas vol wol meegenomen in de koffer.
Omdat we eerder in het jaar waren, was het koeler en dus kon ik langer doorgaan met acryl haken op de dag. We hebben zelfs regen en bewolking gehad (het weer is daar ook van slag, in februari leek het er wel zomer hoorden we), uitstekend haakweer! Elk nadeel heeft zijn voordeel, niet?
Hartendekens heeft behoefte aan effen witte en grijze grannies, dus naast de kleuren maakte ik die ook. Dat geeft ze genoeg variatie om dekens mooi te kunnen samenstellen. Ik haakte basis grannies en ook een stapeltjes grannies volgens het patroon van de Wildflower Shoulderbag.  Voor een deken van 15 x 15 vierkantjes zijn in totaal 77 grannies nodig, alle beetjes helpen als je bedenkt dat er er meer dan 50 dekens per maand worden verzonden naar ziekte kinderen.
Ik vind haken heerlijk ontspannend, dus ik heb me wel vermaakt op vakantie!

patroon: deel 1 van wildflower shoulderbag zonder de bloemblaadjes
wol: Royal van Zeeman
haaknaald; 4.5 en 5.0

 

Reacties

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus