Weer eens wat lingerie gemaakt!

Dat is lang geleden...dat er weer eens lingerie onder mijn naaimachine vandaan rolde! In november gaf ik een tassenworkshop tijdens de Sancho Clubdag en Tialda gaf er twee lingerie workshops: eentje om een slip te leren maken en eentje voor een hemdje. In beiden werd ook kant verwerkt.
Het papieren patroon van de slip heb ik hier al een poosje klaar liggen, en toen ik de mouwen van een nieuw shirt aan het knippen was, meteen ook maar een slip geknipt. Nieuwe slips zijn ook zeker welkom in mijn garderobe en ik het lingerievirus begint ook weer te kriebelen.
Het patroon komt uit de Knipmode van januari 2014 en is nog steeds online te bestellen (zie hier). Het patroon valt erg groot had ik al gehoord, dus ik heb 'm drie maten kleiner genomen dan ik volgens de maattabel zou moeten hebben...
Aan de voorkant valt de slip goed, maar aan de achterkant lubbert het kant nogal bij mijn billen, Denk dat ik toch weer zelf een basispatroon ga tekenen op mijn eigen maten en dat ik daar dan variaties in teken. Ik vind het kant wel leuk zo als pijpje namelijk.
Binnenkort ga ik met een stel creativelingen een dag aan de slag om samen een corset te maken. Dat is ook al heel lang een wens van me, maar ik ben destijds nooit verder gekomen dan een toile. Meer over de corsettendag na 17 januari!
Corset Knipmode november 2015


patroon: Slip Knipmode 01 2014
maat: 42, 3 maten kleiner genomen,  verder geen aanpassingen
stof zwart: lycra van Stoffenbeurs in Amersfoort
kant en picot: eigen voorraad van langgg geleden




P.S. Vergeet mijn give away niet en maak kans op 1 van de twee Knipmodes!

Reacties

  1. Wel een leuk ontwerp. Kun je geen kleine aanpassing maken om te zorgen dat het kant niet lubbert bij je ballen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, fantastisch, bij je ballen! Ik lig hier dubbel!
    Mooie slip hoor! En je gaat al goed met je UWYH las ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij ziet er prachtig uit!Dat patroon heb ik ook al klaarliggen.Misschien eerst eens zonder kant. Dat moet toch ook kunnen. Het valt groot uit? Ik ben bezig met mijn 2de proefmodel.....

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus