Leren project: Kloska clutch

Ik ben afgelopen zaterdag naar de Materialenbeurs geweest in Utrecht, samen met Emma, Dolores en Tialda. Lekker ff bijkletsen en leer en fournituren snuffelen! 2016 is het jaar van UWYH, maar ik mag wel fournituren kopen die ik nodig heb. Ik kocht bij Het Leerlokaal het restant aan fournituren voor vier tassen die ik ga maken (hier zal je in de loop van het jaar meer over lezen hier op mijn blog).
Ook kocht ik een prachtige blauw leren lap waar ik meteen verliefd op werd (www.echtleer.nl). Het bontje kreeg ik erbij cadeau. Ik wil van de lap een mooie versie van de Ida maken uit Mijn Tas, een laptoptas voor naar mijn werk. Ik wil het kobalt blauw combineren met zwart leer. Het bontje ga ik iemand anders blij mee maken, de rillingen blijven over mijn rug lopen als ik er naar kijk (hoe mooi ik de combinatie ook vind en ik een tas ervan al voor me zie).
Is dat leer kopen zondigen? Stond erbij dat ik geen leer probeerde te kopen dit jaar.....hmhm....ik laat het aan de lezer en denk er het mijne van haha.

Emma had een prachtig zelfgemaakt leren clutch bij zich tijdens de beurs, zo leuk! Het idee kwam van Pinterest vertelde Dolores. Bij thuiskomst dus meteen gaan zitten om het op te zoeken. Dit is de inspiratie:
Emma en Dolores hebben de een sectie vervangen door een vakje met een rits, zodat je ook klein geld mee kunt nemen. Wat een super idee! Aan de hand van bovenstaande afbeelding heb ik zelf een patroon getekend en heb ik m eerst in stof gemaakt. Daarna in het pas gekochte kobalt leer, samen met een zwart leren restje van leer dat ik twee jaar geleden kocht en al eens verwerkte in dit tasje.
Ik ga het patroon nog een beetje bijschaven, maar ben erg blij met het eindresultaat!

patroon:zelf getekend met inspiratie van pinterest
leer zwart: de leerlooijer
leer blauw: echtleer.nl


Reacties

  1. We hebben weer lekker ingeslagen zaterdag! Leuke portemonnaie!! Wat heb je die snel gemaakt.... Nu ik nog!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus