Een nieuwe CAL

Bijna overal waar je kijkt vind je tegenwoordig CALs op internet: Crochet Alongs, oftewel, samen hetzelfde patroon haken dat in delen wordt gepubliceerd. Ik ben ooit aan de eerste NL deken CAL begonnen, maar heb 'm nooit afgemaakt.
Van de week zag ik op facebook weer een nieuwe CAL voorbij komen: de Wildflower Shoulderbag CAL  van Little Monkeys Crochet. Deze CAL combineert twee hobbies van me: tassen maken en haken!!

Ik twijfelde heel erg of ik mee ging doen, ik heb hier nog drie sjaals liggen om te maken, er ligt nog wol voor een trui te wachten en ik ben bezig met een dobbelsteen voor mijn neefje......maar het is zo leuk!! Inmiddels ben ik overstag en heb ik katoen gekocht in een leuk winkeltje, daarover later meer in een andere post.
Ik had nog wat Drops You Recycled Cotton over van de dobbelsteen, eerste maar eens een proefgranny gemaakt om te kijken of er mee uit de voeten kan. Ik ben vreselijk slecht in het tellen van steken, dus dit patroon is wel een uitdaging voor me. Ik had veel aan een post over een 'verborgen steek'  die je makkelijk kunt missen waardoor je vierkant niet vierkant wordt... Die steek had ik anders echt over het hoofd gezien!

foto lookwhatihavemade.net
Ik ben nog niet tevreden, de steken zijn nog niet heel regelmatig, maar zowaar, het aantal steken klopt!! Ik heb een hoop geleerd over hoe steken in elkaar zitten en hoe ik ze kan herkennen en tellen. 
Heb (helaas) ook gemerkt dat dit katoen best lastig haken is....of het de beste keuze is voor deze tas....we zullen zien, de tas met wol staat hier al haha.
Op het blog van Little Monkeys vind je de werkbeschrijving (ook in het NL, zie hier) en een uitgebreid video tutorial waarin Rebecca laat zien hoe je de granny haakt. De bloem is ook leuk om zo los te gebruiken voor iets anders....

Hebben jullie zin (en tijd) om mee te doen?

Reacties

  1. Ja die verborgen steek.... Daar struikel ik met de hexagoontjes ook nog wel eens over!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, ik heb geen verstand van haken, maar dit ziet er toch al goed uit?! Je haalt je wel wat op de hals zo, met al die projecten. Ben benieuwd om het resultaat hier te zien.

    Groet Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus