Sjaal nummer 2 klaar: ' Granny Twist'

Niet meer te redden denk ik, mijn haakverslaving is een feit....Mijn eerste sjaal smaakte naar meer en er staan nu ook twee dekens op de planning om te gaan haken (CAL'14, zie hier).

Tijdens een van onze ' lingerie tekendagen'  droeg Emma een mooie sjaal, die bleek ze gehaakt te hebben. Tialda ging op zoek en kwam bij deze sjaal uit van Blij dat ik brei (het patroon vind je ook hier). Inmiddels zijn drie van de vijf van het lingerieclubje de sjaal aan het maken, erg besmettelijk dus!

Ik ben ook een sjaal aan het maken met die mooie blauwe Unicat wol, maar die gaat heel traag.Ik had dus ook behoefte aan een feel good project met snel(ler) resultaat. Deze sjaal leent zich daar prima voor, je begint namelijk met allemaal granny squares te haken. Daar kan je er steeds een paar van doen. Nadat je de vierkantjes aan elkaar gemaakt heb, haak je er ' granny stripes' omheen. Dat laatste ging niet helemaal zoals de bedoeling was, de rand ging 'golven' bij mij. Ik vermoed dat ik te los gehaakt heb, maar wellicht dat een van jullie precies weet wat er precies aan de hand is.
Eerst was ik teleurgesteld, maar toch maar doorgegaan en ik moet zeggen dat het wel een leuk effect geeft. Door die randen komt het kleurverloop van de wol, Lang Yarn Tosca Light, mooi uit.


Ik heb de grannies op kleur gehouden na het haken, zodat het kleurverloop van de bol mooi gevolgd wordt. Volgende keer doe ik dat toch anders, het contast van de grannies in het midden van de sjaal vind ik nu iets te weinig bij deze wol. Maar goed, al doende leert men en ik heb er een leuke en warme sjaal bij!.
Nu verder met mijn Unciat sjaal en een begin maken met een granny stripe deken, ik ben al even aan het oefenen geweest. En vanaf 3 januari breekt ook nog het Crochet Along '14 (CAL'14) virus uit. Ik ben voorlopig van de straat en in mijn stoel!
tutorial: http://www.blij-dat-ik-brei.blogspot.nl/2013/08/te-kort.html

tutorial: http://karinaandehaak.blogspot.nl/2010/07/omas-strepen-van-lucy.html


tutorial sjaal: www.garnstudio.com
wol: Lang Yarn Tosca Light Teal/Grey (55% wol, 45% acryl)
gebruikt: bijna 2 bollen (100 gr, 400m per bol)
gekocht bij: Elitt
haaknaald: 4

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus