Alweer februari!?

Wat gaat de tijd toch snel, de eerste maand van het jaar zit er al weer op en dus is het alweer tijd voor de volgende twee recepten uit Zo geknipt! voor de Zo geknipt Sew Along die ik samen met Tialda organiseer: de herbruikbare tas (recept 10) en het picknickkleed (recept 21). Het picknickkleed is nog in de maak en volgt snel.

Recept 10 : de herbruikbare tas
Door de wecycle tas van Eloleo ben ik destijds verslaafd geraakt aan tassen maken, dus was dan ook erg blij dat ik een andere variant van haar (en Riets) hand te maken deze maand. Ik heb inmiddels al zo veel plastic zakjes uitgespaard door dit opgevouwen tasje standaard in mijn tas te hebben!
Maar goed, ik dwaal af....Voor deze herbruikbare tas ben ik eerst mijn voorraad ingedoken voor twee stofjes. Het werden een rode met witte stippels stof, gecombineerd met een Holland stofje (toen wist ik nog niet dat Beatrix af zou treden), blijft een vrolijke combinatie!
Lekker aan de slag gegaan met de beschrijving in het boek. Extra rood/wit/blauw lintje op het laatste moment toegevoegd, voor wat extra 'Holland'. En toen ging het mis....ik heb al meer dan 25 tassen met weggewerkte naden gemaakt en toch krijg ik het voor elkaar om stap xx fout te doen en dus gewoon goede kanten as eerste op elkaar te stikken....ik heb een hekel aan uithalen, dus heb ik er maar mijn eigen draai aan gegeven:
Hmhm, daar hebben we het maar niet meer over....
Al met al een leuk tasje dat zich makkelijk laat maken en opvouwen!
Op naar het picknickkleed dit weekend!

Reacties

  1. o, helemaal m'n ding.
    Ik heb door een vriendin (m'n naaimachine deed het toen al niet meer) een luiertas laten maken van dezelfde kleuren maar dan van hand- en theedoeken.
    Ook de kinderkamer is rood,wit,blauw met delftsblauwe motieven

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus