Lingerie setje Oud wordt Nieuw

Op onze facebookgroep Ladies of Lingerie & Design (LOL&D) was het thema voor januari "Oud wordt Nieuw". Met dit thema kan je allerlei kanten op: een oud patroon of stofje/kantje weer eens uit de kast halen en daar wat van maken (reuse), van andere materialen lingerie maken (recycle) of ervoor zorgen dat je voorraad slinkt (reduce). Vintage past natuurlijk ook mooi binnen dit thema.
Voor mijn bijdrage aan dit thema gebruikte ik geel kant, stof en fournituren van een setje uit de weggeefhoek tijdens het tweede lingerieweekend in november ('recycle') en een roze stofje dat al  heel lang in mijn voorraad ligt ('reduce') en bovendien lekker retro is ('vintage'). Ook hergebruikte ik mijn favoriete patronen, de Aphrodite slip van de Lingerie Academie en bh patroon Danglez DB4.

Het retro stofje haalde ik erbij omdat ik niet voldoende stof in het pakket had om een bh en twee slips te maken. Ik maakte eerste twee slips en combineerde daar dus de twee stoffen, zodat ik voldoende gele stof voor mijn bh over zou houden.
Van de week heb ik weer een gezellig dagje creatief gedaan met Tialda, daar heb ik mijn bh geknipt en al een stuk in elkaar gezet.
Ik combineerde de materialen uit het pakket met mijn retro stofje. Achter het gele kant (dat ik jammer genoeg niet kon spiegelen) zette ik roze tule, dat maakt het allemaal net wat frisser (wat een verschil maakt dat zeg).
Het is een enorm hysterische en psychedelische combinatie geworden...ach ja, weer eens wat anders.... dat vind ik het leuke van dit soort thema's, dan maak ik dingen die ik anders niet zou maken en het past bij het thema toch? 😊
Op naar het volgende thema, "Vandaag is rood" en misschien maak ik nog een slip bij bij dit setje, ik heb nog wat materialen over.


patroon BH: Danglez DB4
maat BH: 100D met aanpassingen
maat slip: 3XL (46/48) met kleine aanpassingen
materiaal geel: lingeriepakket geel van ruiltafel 
retro lycra: Merckwaerdigh volgens mij van lang geleden


 

Reacties

  1. Vind het een heel erg mooi en vrolijk setje geworden en ja het voldoet zo ook mooi aan alle eisen van het thema.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus