Voor mijn kleine neefje

Neefje Boet was ruim 2 weken oud toen hij samen met zijn vader (neef Vincent) zijn eerste Formule 1 race keek in oktober en Max Verstappen de Grandprix van Maleisie won...een fan voor het leven! Ik maakte eerder al een Max Verstappen shirt voor Jan en dit maal vroeg mama Boet (nicht Francilla) of ik een voor onder de kerstboom een Red Bull shirtje wilde maken voor Boet. Tuurlijk!
Voordat ik met het definitieve shirtje aan de gang ging, heb ik eerst een proefshirtje gemaakt om te kijken hoe het ging met naaien en om de maat te checken. Het is een erg leuk patroon van de Dromenfabriek en bovendien gratis te downloaden van maat 56-92, lang leve Pinterest! Dit shirtje heeft een envelophals, waardoor drukkertjes niet nodig zijn, en het hoofdje er toch makkelijk doorheen kan. Het donkerblauwe shirtje verlengde ik een paar centimeter, verder paste ik niets aan.
De Red Bull shirts zijn herkenbaar aan de vele logo's op het shirt. Ik kocht speciaal transferpapier voor donkere kleding en struinde internet af voor leuke logo's. Die heb ik vervolgens op het papier geprint en daarna op het shirtje gestreken (wel erg pielen om de achterkant er vanaf te peuteren, maar voor de rest ging het prima).  Om te laten zien hoe klein het shirtje is heb ik er even een pen naast gelegd.
Inmiddels vernomen dat vader en zoon blij verrast waren met het pakketje onder de kerstboom 😊

maat: 62
stoffen: tricots van Karteris Barneveld
transferpapier: Quantore voor donkere kleding


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus