Boek Workshop Tunisch Haken

Een poos geleden zag ik al aankondigen verschijnen van een nieuw boek dat op de markt zou gaan komen: Workshop Tunisch Haken. Tunisch haken staat ook al een poos op mijn to do lijstje om te leren. Hoe vaak heb ik al niet met wol en een tunische haaknaald in mijn (virtuele) winkelwagentje gestaan om de Ton Sur Ton sjaal van ByClaire te gaan maken....
Op de Facebookpagine van Wolcafé en op de blog van Alice in Hobbyland (beiden hebben bijgedragen aan het boek) zag ik een korte workshop voorbij komen in het kader van de boeklancering. Meteen maar opgegeven, leuk om zo kennis te maken met deze techniek. Gisteren dus op weg naar Wolcafé in Schoonhoven. Samen met nog een hele hoop andere dames (we pasten bijna  niet in het mooie winkeltje toen we ons daar verzamelden) en om 11.00u gingen we allemaal naar de gezellige workshopruimte boven de winkel. We konden kiezen tussen een portemonneetje en een onderzetter. Ik koos voor het portemonneetje.
Het was leuk om Alice weer eens te zien, ik ken haar van het Forum Zelf Lingerie Maken van weleer, en ik liep daar Bets ook tegen het lijf die ik ook uit die tijd ken. Wat is de creatieve wereld toch klein, leuk, we hebben gezellig bijgekletst. Tijdens de workshop was het wel even concentreren (hoe krijg je dames stil, los van de lekkere koekjes en chocolade). De techniek is snel te leren, maar de kleurwissels en het tellen vergen de nodige concentratie. Ik ben thuis verder gegaan met oefenen, ik heb vooral moeite met de zijkanten. Vooral het opstarten van de terugtoer zorgt voor uitdagingen bij mij, mijn zijkanten zijn 'all over the place'. De steken zelf zijn snel te leren.
Workshop Tunisch Haken is prachtig boek en een goede en uitgebreide introductie in de wereld van tunisch haken. Het boek bestaat uit drie delen: Basisbegrippen waarin de basissteken en -technieken worden uitgelegd, Motieven waarin allerlei verschillende variaties worden getoond en uitgeschreven en als laatste Ontwerpen, met daarin verschillende projecten van de Duitse schrijfsters, aangevuld met bijdragen van NL ontwerpsters (Leonie, Janneke, Sacha en Alice). Stola's, dekens, mug cosies, sjaals, noem maar op, van alles wat om je onder te dompelen in de wereld van tunisch haken.
Weer een mooi boek erbij op mijn creatieve boekenplank, echt een aanrader. Ik denk dat 'ie mee gaat deze zomer op vakantie. Lekker in het zonnetje verschillende steken proberen en mijn fantasie laten gaan wat ik allemaal zou willen doen met deze techniek als ik nog ergens een zakje tijd vind.

Reacties

  1. Heb al 1 tunisch haakproject achter de rug... de sjaal van Claire.. en een heel boek erover is een mooie aanvulling!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus