Max Verstappen shirt

Tijdens het Sancho weekend heb ik een Max Verstappen shirt gemaakt voor mijn man. Hij is echt fan en had me al meerdere keren gevraagd of ik een shirt voor hem wilde maken. Een mooie job voor het  naaiweekend om er rustig voor te gaan zitten. Ik had het ontwerp al in mijn hoofd en de materialen alvast ingeslagen.
Ik gebruikte een patroon dat ik al jaren heb liggen, de Simplicity 4889. Het bleek dat ik destijds de verkeerde maat had besteld, de kleinste versie op het patroonblad is zelfs voor mij te groot. Ik heb dus eerst het patroon twee maten verkleind om tot de juiste maat te komen.

Daarna was het uit puzzelen hoe ik de 'omgekeerde applicatie' zou maken. Ik zag het zo voor me, maar had het nog nooit gedaan. Heerlijk dat er dan zoveel creatieve dames om je heen lopen, die je kan bevragen als je aan de tafel beneden in de eetruimte zit om de stof te knippen.
Het logo had ik geprint meegenomen. Allereerst nam ik het logo over op dun schoenendoospapier, met dank aan Joke.
Ik verstevigde zwarte tricot en reeg het achter het voorpand op de plek waar ik de afbeelding wilde hebben. Daarna naaide ik over de lijnen van het papier. Handige tip van Aline om beide kanten vanuit het midden weg te naaien, in het geval de stof wat zou gaan schuiven, het toch gelijkmatig zou gaan aan beide kanten.
Toen dat klaar was kon ik het papier wegscheuren en de oranje tricot wegknippen. Best ff spannend...
Daarna heb ik de achterkant ook verder bijgeknipt, de overtollige stof weg. 
Daarna kon ik het shirt verder in elkaar stikken. Witte elastische piping aan de voorkant geeft het shirt nog een extra sportieve uitstraling. Het zat eigenlijk zo in elkaar toen het logo klaar was.
Bij thuiskomst was het natuurlijk meteen passen geblazen en werd het shirt goedgekeurd, yes! Morgen gaat het shirt zeker aan voor de race in China, hopelijk helpt het Max aan wat extra power om weer naar voren te rijden. Aan de support van mijn man zal het niet liggen!




patroon: Simplicity 4889
maat: M (zelf verkleind)
stof: tricots van Karteris Barneveld




 

Reacties

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb hem in het echt mogen bewonderen erg mooi shirt geworden.
    Het staat hem goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed gelukt zeg!! Is een prachtig shirt geworden...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus