Wie wat bewaart...

Zoals ik in een van mijn vorige blogposts al schreef, wil  ik de belijning van mijn favoriete BH patroon (Danglez DB4) graag wat aanpassen. De BH zit super, alleen vind ik de verhouding tussen de boven- en de ondercup niet zo mooi. De bovencup is vrij groot en loopt erg door naar boven. Op deze foto zie je dat goed, zeker als je de cups van verschillende kleuren maakt.
Naar het idee van de Craftsy cursus van Fairy Bra Mother Bverly Johnson, heb ik een cup van padding gemaakt en ben ik gaan meten en tekenen. Allereerst haalde ik een stuk van de bovencup af. Het volume zit bij mij vooral onderaan, waardoor je bovenaan bij BH's soms een loze ruimte hebt. Ik heb mijn bh aangetrokken en met spelden de nieuwe decollete lijn aangegeven en deze overgenomen op de padding. Daarna ben ik gaan spelen met de belijning: tekenen op de padding en knippen maar. Uiteindelijk was niet alles even succesvol, maar wel heel leerzaam. Uiteindelijk koos ik ervoor om eerst de verhouding tussen de boven- en ondercup verder aan te passen.
Met de nieuwe patroondelen heb ik een bh gemaakt. Voor materialen dook ik mijn eigen voorraad weer in. Ik gebruikte stevige zwarte lycra en een kantje dat ik ook tijdens een kantjes SWAP van het Forum Zelf Lingerie Maken heb gekozen. 'Met kant door lingerieland': in 2009 (!?) ging er een envelop met 3 kantjes langs de deelnemers. Je mocht een kantje uit de envelop halen en stopte er weer eentje terug voor de volgende deelnemers om uit te kiezen. Ik koos een prachtig jeans blauw kant en nam het zelfs mee naar Griekenland om te fotograferen:
kant van SWAP ZLM forum 2009
Het setje zit super! De BH sluit mooi aan, zowel op mijn borstbeen als bij de decollete lijn. Ik heb 'm al met veel plezier gedragen deze week.
Ik ga verder met het veranderen van de belijning, dit was een eerste (voorzichtige) uitdaging op het gebied van 'verbouwen'.
patroon BH: Danglez DB4, maat 100D met aanpassingen
stof : uit eigen voorraad van lang geleden
fournituren: Poetsie.nl en Kantje Boord   

Reacties

  1. Wat super knap dat je dat zo zelf kan! Niets zo vervelend als een beha die net niet lekker zit! Succes met je verbouwingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb de bh in real live gezien en hij zit mooi! Lekker verder fröbelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een heel mooi setje geworden en ben wel benieuwd naar de volgende hoor.
    Heel veel succes en plezier met je verbouwingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk proces om te volgen Jos, vind dat altijd zo leerzaam, lekker spieken bij elkaar, hoe je het kunt doen. :D
    Leuke set heb je gemaakt. Het bewaren, dat ken ik wel....er liggen er hier nog vele....hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel mooi resultaat! En interessant om te zien, ik heb hetzelfde probleem met een patroon. Toch maar weer eens mee aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus