7 van 10: Superwoman wears a dress

Begin van het jaar maakte ik het patroon van deze jurk voor het eerst. Het is jurk 10 uit Knipmode van januari 2016. Ik was toen niet onverdeeld positief over de jurk. In de tussentijd heb ik 'm toch veel gedragen en kreeg ik de nodige complimenten erover. Tijd om er nog eentje te maken, en dit maal met de 'diamant' erin. Ook tekende ik de hals wat op, ik vond de hals te wijd in het origineel.
In maart kocht ik online 11 lappen stof bij Driessen stoffen, een echte zonde gezien mijn uitdaging van dit jaar. Maar inmiddels heb ik 6 lappen weggewerkt en dit zijn er ook twee van. Het is een dikke tricot, met klein ruitjes patroon. Het draagt lekker en na een dag zo in de was en op een haakje en weer klaar!
Ik maakte dit maal gebruik van elastisch paspel om de blauwe kleur wat te breken. Het paspel zit bij de hals en bij de mouwen.
Toen ik de ruit erin had gestikt zag ik pas dat deze kleuren combinatie wel erg lijkt op die van Superman. Toch maar geen grote S of J op mijn borst gestikt haha. Weer een leuke jurk erbij in ieder geval die ik met veel plezier zal dragen!


patroon: jurk 10 Knipmode 1 2016
maat: 50 ->52
stof: www.driessenstoffen.nl



 

Reacties

  1. Altijd handig om kledingstukken te hebben die je na een wasje zo weer aan kunt trekken. 't Is dat je het zelf schreef op je blog, maar ik had het superman thema er nog niet in gezien .... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superwoman! 😊 ik vind hem geweldig, leuke stof ook. Super om bij de mouwen ook het rood terug te laten komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha een mooie Diamonddress! Erg leuk effect die ruit. en mooi dat je door de paspelband de kleur terug laat komen bij de hals en mouw. Dit is een fijne jurk om te dragen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus