Hartendekens: een stapeltje grannies afgeleverd

Af en toe tijd voor wat echte Crea-Power: je creativiteit belangeloos inzetten voor een ander. Al weer ruim een jaar geleden kwam ik online het Hartendekens initiatief tegen. Ze zijn inmiddels een stichting geworden en maandelijks worden er vele dekens verzonden naar kinderen die wel wat extra warmte kunnen gebruiken.
Vandaag bracht ik mijn bijdrage weg die ik het afgelopen jaar bij vlagen af en toe haakte: een aantal grannies, gemaakt van Royal wol van Zeeman en een envelopje met een financiele bijdrage voor de verzendkosten (alles wordt gratis gedaan, dus de stichting is volledig afhankelijk van giften en vrijwilligers). Van de week was het, in het zonnetje, draadjes wegwerken van grannies die ik voor de zomervakantie al had gemaakt.
Op vakantie in Griekenland wende ik me aan ze voortaan meteen af te werken!
Ook meedoen? 
Het is de niet de bedoeling dat je een hele deken haakt, maar grannies van 15x15 of 20x20. Andere vrijwilligers leggen de dekens dan uit en haken ze in elkaar. Er worden bepaalde soorten wol gebruikt van de Zeeman en de Wibra, dus de kosten blijven binnen de perken als je een kleine bijdrage zou willen leveren. Kijk voor meer informatie en inspiratie op onderstaande sites. Je kunt daar ook lezen hoe je een gratis deken aan kunt vragen voor een ziek kind of een kind dat onlangs een familielid is verloren:
http://www.hartendekens.nl/
https://www.facebook.com/hartendekens
https://www.facebook.com/groups/hartendekens/

Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus