#CrochetOnTheGo deel 2

Tijdens de vakantie op Kreta zag ik op Facebook de Wildflower Shoulder Bag Crochet Along van Little Monkeys voorbij komen. Helemaal super natuurlijk, gaat over haken én tassen!!

Zoals ik in deel 1 al schreef, had ik voor aan aantal projecten wol meegenomen, maar natuurlijk niet voor deze tas.....Ongeduldig als ik ben, wil ik dan meteen gaan starten. Vorig jaar ben ik in Chania (West Kreta), al op zoek geweest naar wolwinkels.  Ik vond er twee, maar die waren niet echt om over naar huis te schrijven (dat deed ik wel natuurlijk op mijn blog, zie hier). Op Facebook had ik al wel gezien dat er een 'moderne' shop geopend was, maar die kon ik toen niet vinden. Dit jaar gewapend met Google Maps op zoek naar Pleko. Bij mijn eerste bezoek kocht ik daar de Drops You voor de dobbelsteen van mijn neefje. Het leuke en mooie aan dit katoen is dat het recycled is, iets wat zowel ik als mijn nichtje een warm hart toedragen.
Terug naar de winkel dus om garen te kopen voor mijn CAL tas. Tijdens mijn tweede bezoek stond de Engelse eigenaresse in de shop en we raakten aan de praat. Ze woont al 20 jaar in Griekenland en droomde als kind er al van om een eigen wolwinkel te hebben. Op 50 jarig leeftijd besloot ze naast haar baan als accountant, haar droom uit te laten komen. Nu leert ze Griekse dames patronen uit de bladen lezen met breien (in Griekenland doen ze alles uit het hoofd) en leert ze ze meteen een beetje Engels. Geweldig toch!
plekochania.com
Ik zocht de kleuren voor mijn tas bij elkaar en ging met een zak vol kleuren terug naar ons huisje: donkergrijs als basis, met twee kleuren blauw voor de bloemblaadjes, zwart in het hart en lichtgrijs als achtergrond voor de bloem. Voor de zekerheid ook wat rood, paars en roze mee, dan kon ik nog switchen als het nodig was (want die kleurencombi vond ik ook zo leuk).
Zoals ik in mijn eerdere post over de CAL al schreef, had ik misschien beter een andere volgorde aan kunnen houden. Eerst de proef granny maken en dan pas wol kopen voor de tas zelf. Drops You 5 is leuk garen, maar splijt enorm. Het vraagt dus veel geduld (en uithalen). Bovendien wordt de tas behoorlijk zwaar als je 'm van dit garen maakt (het is 100% katoen en in de tas van de CAL zit ook gedeeltelijk acryl in het origineel). Ik haakte eerst een proefsquare (de geel/groene) met naald 5. Die vond ik te los. Daarna haakte ik er eentje met naald 4 van de kleuren van de tas.

In het vlietuig haakte ik er voor de lol 2 van ByClaire katoen met naald 3.5, wat een verademing! Zoveel makkelijker te doen en de steken zijn ook veel regelmatiger! Ik heb dus besloten om op zoek te gaan naar ander garen voor de tas, want ik ga niet heel blij worden van dat Drops garen in dit project. Voor mijn bolletjes vind ik vast een ander leuk project!
Met al dat gehaak heb ik ondertussen wel ontzettend veel geleerd! Ik snap de anatomie van de haaksteek nu en de tutorial over de hidden stitch die je makkelijk over het hoofd ziet was ook zo verhelderend! Met dit patroon is tellen erg belangrijk, anders wordt de square niet vierkant en kom je in de knoop met de volgende delen van de tas. Zowaar, ik snap het!!
uitleg little monkeys crochet
Ook haakte ik nog een Mandala ter nagedachtenis aan Marinke van A Creative Being en een speeltje voor onze huiskat, die we Krea hebben gedoopt (en als tweede naam Kreng toen ze Jan beet haha). Ik vulde het maantje met olijfbladeren, dat knispert leuk.
Al met al dus een heerlijke vakantie waarin ik veel gehaakt en geleerd heb! Ik zou het liefst meteen weer in het vliegtuig stappen en er nog een paar weken doorbrengen!

Reacties

  1. Leuk dat je er qua haken weer het een en ander bij hebt geleerd. Das toch het voordeel van een relaxte vakantie dan heb je daar weer ruimte voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat heerlijk!! Ik kocht ooit garen op Naxos, in zo'n enorm ouderwets winkeltje bij zo'n 180 jarig dametje met 3 tanden. In Thessaloniki vond ik wel moderne haakwinkels, zo te zien was dit echt een toppertje! Benieuwd naar je tas.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus