Elke maand een kledingstuk mei 4: Ottobre overslagshirt

Sssttt...niet verder vertellen, maar het patroon is een zwangerschapsshirt....Nee, ik ben niet zwanger, maar die plooitjes over mijn buik vond ik niet erg om te proberen, dus vandaar dat ik dit patroon uit de Ottobre Woman 2 - 2007 heb gekozen om te maken. Ook vind ik zo'n overslag erg leuk in het bovenpand.
De stof komt uit eigen (omvangrijke) voorraad, dus een mooie combi van Elke maand een kledingstuk en Use What You Have, zowel qua stoffen als qua patroonbladen. Ik houd niet zo van pofmouwtjes, dus verving ik die door de mouwen van shirt 3 uit dezelfde editie.
Bij mijn laatste bestelling bij MaMarieke kreeg ik als cadeautje een stukje Framilon elastiek, kwam precies op het goede moment! Ottobre gebruikt dit doorzichtige elastiek vaak in shirtjes. In dit shirt verwerkk je het in de zijnaaad om te rimpelen en in de naad in het voorpand. Je stikt het uitgerekt mee en het elastiek doet de rest.
Ik moet denk ik toch maar eens over mijn buikcomplex heen stappen haha, zo dik is mijn buik nu ook weer niet dat ik een zwangerschapspatroon er mee kan vullen zo bleek bij het passen, haha. Het volgende exemplaar wordt dus een 'gewoon' voorpand van shirt 3.
Ik vind de overslag wel erg leuk in dit patroon. Het is de eerste keer dat ik de zomen bij de hals op deze manier heb afgewerkt (band op de verkeerde kant stikken en dan in 4-en vouwen). Het is goed gelukt al zeg ik het zelf en het zwart geeft een leuk contrast!
Ik ga op zoek naar een overslagshirt voor niet zwangere vrouwen, maar zal dit shirt zeker wel met plezier dragen de komende zomer.

fournituren: framilon elastiek van MaMarieke.nl
stof 1: tricot van Frans Modestoffen Amersfoort 
stof 2: zwarte stretch van Stoffenmarkt A'foort

Reacties

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus