Kwartje(s) gevallen

Vandaag weer een ontzettend leuke tekendag gehad bij Tialda, samen met  Dolores, Gerwilja en Emma. Leuk detail wat op tafel kwam tijdens het bijpraten, dat we elkaar, op een na, allemaal kennen via het wereld wijde web en onze passie voor zelf lingerie maken! Wat nou dat het www het persoonlijk contact naar de achtergrond zou verdringen?
We zijn lekker aan de slag gegaan volgens de tekenmethode van Bella Hendriks. Het blijft een prettige methode om mee te werken. Emma en Dolores gingen aan de slag met tule cups met een gedeeltelijke paddingcup erachter. Tialda maakte deze mooie bh er al eens mee. Gerwilja is met het knippen van een mooie kanten bh bezig geweest. Ik ben met mijn nieuwe basispatroon bezig geweest (ben afgevallen, dus nieuwe maten gemeten) en heb daarna meteen cups met diagonale naad getekend. Ik moet zeggen, de kwartjes beginnen te vallen qua patroon tekenen en de lijnen vloeiden mooi uit mijn potlood! Tialda loodste ons allemaal door de patroontekeningen heen en beantwoordde onze vragen.
Naast samen tekenen, was het natuurlijk ook gezellig bijkletsen, lekker samen eten en drinken, hebben we stofjes en kantjes uitgewisseld en had Emma dit boek bij zich, dat zeker op mijn verlanglijstje gaat!
Tekenen met vulpotloden werkt fijn. Vooral ook als je gekleurde vullingen hebt, dan kan je na veel knippen en plakken je definitieve patroon goed markeren (en toch nog even gummen mocht het aangepast worden). Niet bij alle betere kantoorboekhandels zijn de gekleurde staafjes te krijgen. Nog een tip die over tafel ging was deze site, daar kan je ze makkelijk online bestellen!

Al met al weer een heerlijke dag, nu mijn voorraad induiken en spullen verzamelen voor mijn nieuwe patroon en achter de naaimachien!

Reacties

  1. Het is altijd fijn om samen met mensen te zijn en dan lekker bezig te zijn en te kletsen. Bedankt voor de link van de vulpotloden heb hem opgeslagen.

    Veel plezier met je nieuwe patroon en we zien hem vanzelf weer voorbij komen.


    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je zo'n leuke dag gehad hebt..ik heb het tekenen nu ook een beetje 'ontdekt' is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk.
    Dus er komt binnenkort weer een mooie bh aan?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat boek heb ik ook! Het lag in een tamelijk goedkope boekwinkel op Cityplaza in Nieuwegein. Als je daar in de buurt woont, is het vast de moeite waard om even langs te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus