Eerste recept van de Sew Along bereid!

Samen met Tialda organiseer ik de Zo geknipt! Sew Along met recepten voor de naaimachine uit het fantastische boek Zo geknipt! van Sanne en Riet. In januari staan recept 16, de zakdoekdoos op het menu en recept 26, de zwemtas. Ik heb recept 16 gemaakt, een (dubbelzijdige) tissueboxcover.
Ik heb een tissuedoos van de Hema gekocht en daarvoor moest ik de opening wat aanpassen.
Ik heb het mezelf wel wat moeilijk gemaakt, door een heel dun stofje te gebruiken....Ik wilde de box namelijk cadeau geven aan een collega waarvoor ik eerder al dit tasje had gemaakt. Zij heeft die stoffencombinatie zelf uitgekozen, dus ik kan er wel vanuit gaan dat ze deze combi ook leuk vindt en heb dezelfde stofjes gebruikt.
Netjes de stappen in het boek doorlopen en voilá, klaar! Ik had eigenlijk nog nooit biaisband gebruikt zo, maar moet zeggen dat het prima ging met de beschrijving. Vooral goed strijken van tevoren, dat helpt enorm!
Ik denk dat ik er toch nog wel een keertje eentje ga maken. Het recept is snel te maken en heb ik allemaal geweldige stofjes voorbij zien komen van anderen ook.... Kijk voor meer mooie uitvoeringen van de deelnemers op het Zo geknipt! Sew Along blog. Er zijn ook al een aantal zwemtassen gemaakt met recept 26.

Mocht je zin hebben, meld je dan alsnog aan en 'kook' met ons mee!

Reacties

  1. Tis een leukerd geworden.
    Fijn dat je weer lekker een projectje hebt kunnen doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus