Snap jij het, snap ik het....

Mijn hoofd loopt over van creatieve ideeën die ik wil uitvoeren, maar op een of andere manier kom ik altijd tijd te kort. Zou wel eens kunnen liggen aan het feit dat ik ook zo vol ideeën zit voor mijn (meer dan) fulltime baan... Blijkbaar kan ik dingen niet in 'low gear' doen en stuiter ik altijd door het huis, haha. Als je maar lol hebt in het leven!

Een kleine greep uit de projecten waar ik mee bezig ben op het ogenblik:

Samen lingerie tekenen & maken
Samen met Tialda, Peliroja en MCEfashion komen we zo nu en dan samen (al dan niet met z'n allen of in tweetallen) en verdiepen wij ons in de methode van Bella Hendriks. Heerlijk om inspiratie en kennis op te doen, en natuurlijk om gezellig bij te kletsen. UWYH: Use What You Have
Met een enorme voorraad een lingeriestoffen en 'gewone' stoffen heb ik met mezelf in oktober 2010 afgesproken dat ik geen nieuwe stofjes mag kopen totdat ik 5 lingeriesetjes + 10 tasjes + 5 kledingstukken heb gemaakt. Ik ben een heel eind (zie hier voor de tussenstand), maar moet toegeven dat ik af en toe wat gezondigd heb...10 in 11
Superleuk idee van Peachy om jezelf creatieve doelen te stellen: 10 projecten in 2011 maken. Klik hier voor de resultaten van de deelnemers tot nu toe en hier voor mijn tussenstand. Amy Butler Sew Along
Ook zo'n heerlijk online (internationaal) initiatief: met z'n allen elke maand een werkstuk uit het nieuwe boek van Amy Butler maken. Ik lees elke maand de items, maar ben er nog niet een keer aan toegekomen om ook echt mee te doen. Deze maand staat een klein portemonneeetje op het program, zou dat dan misschien lukken. Ik probeer mijn projecten wel een beetje te combineren, zo'n tasje is dan meteen een item voor UWYH en een project van mijn 10 in 11 af (tja, wie weinig tijd heeft moet slim zijn, niet?)

1111marathon
Via een blog las ik over het idee van Sacha de Ruiter die er van droomde om weer eens een naaimarathon te organiseren voor een goed doel. Van het een kwam het ander en inmiddels help ik mee met de organisatie. Alle contacten lopen nu via social media als Hyves, Twitter (#1111marathon) en Facebook. In november zullen we voor het eerst bij elkaar komen en 17 maart 2012 is de grote dag in Almere. We willen dan met 111 deelnemers 111 creaties maken voor het project 1111kinderkamers. Ik zal jullie op de hoogte houden van alle leuke ontwikkelingen en vast nog eens bedelen om materialen en andere bijdragen! De website www.111marathon.nl gaat binnenkort de lucht in en dan zullen we ook een definitief logo maken.

Nieuwe uitdaging: elke maand een kledingstuk
Tja, en dan word ik ook weer geprikkeld door een leuk voorstel van Simoneannemone om elke maand een kledingstuk te maken. Ik heb hier nog zoveel stofjes, modebladen en ideeen liggen, dat ik niet kon nalaten om te roepen dat ik ook mee ga doen. Ik ben van de week een avondje door allemaal Knips, Burda's en andere bladen gegaan, en daar wat potentiele projectjes voor de komende maanden uitgekozen:

ZLM forum activiteit Kant verven
Een activiteit waar ik per ongeluk in verzeild geraakt ben...op het forum Zelf Lingerie Maken kwamen een paar leuke topics voorbij van dames die hun kant hadden geverfd met verrassende resultaten. Het leek me wel een leuk idee om deelnemers aan de activiteit allemaal hetzelfde kantje te geven met de opdracht dit te verven en te gebruiken in een lingerieproject. Zelfde idee als de Surpirse Lycra van destijds. Zo gezegd, zo gedaan, de activiteit hebben we net van de week aangekondigd op het forum. Vanaf eind september worden de kantjes 'uitgeleverd' aan de deelnemers.


Je zou misschien denken dat ik ontmoedigd zou raken met zo'n stapel projecten die niet af zijn, maar ik blijf er juist energie van krijgen. Als ik niet zelf iets kan doen achter de naaimachien, dan kan ik in gedachten er in ieder geval al mee bezig zijn en allerlei creaties bedenken (ik zit zo'n 1100km per week in de auto, dus tijd genoeg om na te denken)! Voer voor een heel blog vol kan ik melden. Ik hoop dat jullie de komende tijd wel de nodige creaties voorbij zien komen hier, dan kan ik weer ruimte maken voor andere nieuwe projecten (en stofjes), haha.

Reacties

  1. Sommige moeten de dingen één voor één doen omdat ze het overzicht anders kwijtraken en anderen voelen zich helemaal goed als ze met veel projecten tegelijk bezig zijn.

    Zolang jij je er goed bij voelt om op deze manier bezig te zijn dan is het toch helemaal goed?

    En natuurlijk ben ik wel heel benieuwd naar de projecten die je ons de komende tijd gaat laten zien.

    Succes met de organisatie van de marathondag! Is echt iets voor jou om mee te organiseren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jos, dit zou zo een bericht op mijn blog kunnen zijn. Ik herken je borrelde hoofd met allerlei ideeen, alles leuk te vinden en aan allerlei initiatieven mee te willen doen. HEt driftig gezondigd aflopen week bij Kantje Boord en de stoffenkraam en nu met het beroerde weer en twee tassen met spulletjes mee op vakantie, moet dat wel gaan lukken.
    Kijk uit naar je projecten die je gaat showen.
    Groetjes,
    Alice

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus