Rok


Sinds jaren heb ik weer eens een rok voor mezelf gemaakt. Come to think of it, volgens mij heb ik nog nooit een rok voor mezelf gemaakt!

Op het Sancho forum bestaat 'De Uitdaging' waarbij iedereen die mee wil doen hetzelfde patroon maakt en de foto's deelt. De rok Frida van Farbenmix was ook zo'n uitdaging. Het leek me een leuk en niet te moeilijk patroon en bovendien kan je gratis online een stap-voor-stap-werkbeschrijving downloaden, met foto's en al om je op weg te helpen.

Zo gezegd, zo gedaan en aan de slag gegaan met een leuk (en goedkoop) stofje. Van het restant van de stof heb ik toen meteen mijn eerste Dotted Dream (gratis patroon van Ottobre, klik hier om deze te downloaden). Jammer genoeg werkt deze Frida niet voor mij. De rok golft niet zo mooi, valt aan de voorkant recht naar beneden en aan de zijkanten heb ik grote lappen stof hangen.

Samen met mijn naaijuf heb ik toen besloten om bij alle panden bijna 14 cm aan stof weg te halen.Toen de zijpanden weer genaaid en de rest van de rok afgewerkt. Ik ben er nog niet over uit of ik deze aangepaste rok daadwerkelijk ga dragen. Ik ben inmiddels op naailes begonnen om een zelf een rok op mijn eigen maten te gaan tekenen. Als dat goed uitpakt heb ik een mooi basispatroon waar ik eindeloos mee kan varieren.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Crea power: Care Bags haken

Kick Off Boek Naaien en Stikken

Stipstijlvirus